Boka filmproduktion i Stockholm
På endast en arbetsdag gör jag klart en filmproduktion, från inspelning till en färdig och bearbetad film. Det kan också vara flera korta klipp anpassade till sociala medier i ett paket ihop med stillbilder från samma tillfälle.
Inför en filmproduktion
Innan vi satt igång en produktion, fundera gärna på syfte, målgrupp och hur omfattande du önskar att produktionen ska vara.
Ibland går det att göra en filmproduktion på en halvdag, ibland på en heldag och ibland tar det längre tid.
Ofta baseras den totala tidsåtgången på hur lång inspelningstid vi lagt och hur mycket tid du önskar att jag lägger på efterproduktion. Jag är alltid flexibel och anpassar mig efter era behov.
Vi stämmer alltid av innan av vilken typ av filmproduktion det gäller, hur upplägget ska vara och vilken tidsåtgång du önskar.
KAMPANJFILM
Elinchrom släpper sin nya blixt THREE
PRISER
HALV- ELLER HELDAG
Få allt vi producerar på en halv- eller heldag
En halvdag filmproduktion – 8 490 kr
En heldag filmproduktion – 16 490 kr
(Priser exklusive moms)
Allt ingår
Vid beställning av hel- eller halvdag är alla kostnader inbakade i priset, inga övriga kostnader tillkommer.
Exempelvis ingår pris för den teknik som används. Även priset för användningsrätt på obestämd tid är inräknat. Korr ingår när det ryms inom hel- eller halvdagen.
Priset gäller oavsett hur mycket som produceras, oavsett spridning eller hur länge det ska finnas tillgängligt.
Specialistkompetenser inom film
När du har behov av större filmprojekt som innebär fler personer på inspelningsplatsen eller specialistkompetenser, skriv till karin@onigiri.se för att få offert.
Det kan exempelvis gälla en livesändning, särskild design av grafik, animering eller annan typ av specialiserad postproduktion.
SE EXEMPEL PÅ FILMPRODUKTIONER
På denna sida finns exempel på:
– Kampanjfilm (ovan)
– Reportage
– Mood-video
– Film för sociala medier
– Företagspresentation
– Kundcase
– Story
– Event
REPORTAGE
Ett reportage består ofta av en intervju med någon berörd och ett flertal klippbilder som läggs på filmen som skapar en stämning. Inspelningen är ofta 2-3 timmar och sedan tillkommer tid för redigering och korr.
Som journalist i botten är jag van att göra intervjuer, ibland har vi stämt av frågor innan och när situationen kräver det gör jag intervjuer på studs. Ofta tar jag också tillhörande stillbilder från samma tillfälle. Se gärna exempel på stillbilder här.
Hur unga påverkades av coronarestriktionerna
MOOD-VIDEO
En mood-video ska ofta ge en känsla. Filmen görs exempelvis i samband med ett event, när man i efterhand vill kunna visa på hur det var.
Ofta går det att kombinera film- och stillbilder i samband med att en mood-video ska produceras.
FILM FÖR SOCIALA MEDIER
En filmproduktion för sociala kanaler innebär ofta ett fyrkantigt format, Story-format eller 4:5 format. Filmen kan ofta vara uppbyggd utifrån att det viktigaste kommer först, då tittaren kanske bara ser de första sekunderna.
KUNDCASE
För att spela in ett kundcase behövs en kund som på något sätt kan berätta hur han eller hon blivit hjälpt. Kundcase är ofta varumärkesbyggande då det handlar om vad andra sagt om er, vilket ökar trovärdigheten.
STORY – EN RIKTIGT BRA HISTORIA
Kanske finns en helt fantastisk historia inom företaget som behöver berättas. En bra historia är ofta varumärkesbyggande och ger ofta större spridning på exempelvis sociala medier, då den oftast berör och väcker intresse.
EVENTFILM
Film från ett event kan göras antingen som en mood-video som det finns exempel på längre upp på sidan eller med intervjuer i. Kanske är det roligt att få följa vissa personer under ett event eller få kommentarer medan något pågår.